(stát - procento úspěšných v nejvyšší úrovni - procento úspěšných ve 3 nejvyšších úrovních (bodově lepší polovina))
ČR - 3.2% - 32.5%
Francie - 3.1% - 31.7%
Korea - 12.1% - 54.8%
Německo - 4.7% - 39.1%
OECD - 3.3% - 30.8%
USA - 2.2% - 24.6%
Rusko - 1.5% - 23.5%
Japonsko - 7.6% - 47.4%
Čína (Šanghaj) - 30.8% - 75.6%
----------------------------------------
Z pohledu výsledků jsem byl znovu utvrzen v tom, že si bereme příklady ze špatných vzdělávacích systémů. Systémů, které nedosahují přílišných úspěchů. Ale ani ruský vzdělávací systém na tom není v matematice moc dobře. Výsledky ukazují, že svoji pozornost je třeba obrátit na vzdělávací systémy v Asii, konkrétně Číně (popř. Singapuru, kde ale žije rovněž mnoho Číňanů), protože její dominance v matematických znalostech byla nedostižná. Jediný ze států OECD, který se Číňanům mohl aspoň z dálky dívat na záda, byli Korejci.
Takže co říct na závěr: v rámci států OECD jsme v průměru, ale většině asijských národů se nedíváme ani na záda. Výsledek tedy lze spíše interpretovat jako úpadek vzdělávacích systémů států OECD vůči asijským vzdělávacím systémům.
Žádné komentáře:
Okomentovat